sobota 31. července 2010

iPhone nebo iPod touch ??

iPhone vs. iPod touch (oba 1st gen)
Kdysi dávno jsem také měl svůj milovaný iPhone. Zpočátku byl naprosto neznámý a doslova na každém kroku jsem objevoval nové a nové možnosti. Bavil mě, líbil se mi... netrvalo dlouho a nemohl jsem bez něj být. Po delší době jsem ale začal objevovat první negativa. Měl jsem spuštěnou aplikaci či rozehranou hru, když v tom někdo zavolal. Po ukončení hovoru se aplikace spouštěla od úplného začátku a já často přišel o cenná data. Nejsem si jistý jestli první iPhone uměl off-line režim, já jej ale nepoužíval. Přesto byl koncept přístroje nesmírně elegantní a mimořádně technicky propracovaný - viz například pohybový senzor. Zvážil jsem výhody a nevýhody a následně se rozhodl pro iPod touch. Nabízel to samé, ale bez rušivých telefonátů.


Když jsem jej konečně držel v rukou, tak jsem bych zklamán. Byl moc tenký, na což jsem nebyl zvyklý. Špatně se držel a připadal mi širší než iPhone. Proto jsem se na nějaký čas vrátil k iPhonu a iPod si pořídil, až když byla dostupná jeho druhá generace.

skoro dokonalý iPhone 8 GB a iPod touch 32 GB (první generace)
Svůj iPod touch mám již velmi dlouho a nakonec jsem si rád zvykl na nízkou tloušťku. Líbí se mi kovové tělo, velká výdrž na baterii, krásný displej, integrovaný reproduktor... A řada dalších skvělých věcí. Letos jsem plánoval, že dnes již starší iPod touch druhé generace vyměním za nejnovější iPhone, abych s sebou nemusel "tahat" dva přístroje najednou (iPod a telefon). Už jsem byl celkem natěšený, ale to jen do chvíle, než jsem objevil zcela nedostatečné zabezpečení dat u všech iPhonů.

Bezpečnostní studie firmy Lookout se zaměřila na free aplikace pro systémy iOS a Android OS. Ze všech aplikací v App Store jich je 28 % zdarma, zatímco ze všech aplikací v Android Marketu jich je zdarma celých 64 %. Zaměřme se nyní pouze na Apple.

obrázek se po kliknutí zvětší
14% zdarma dostupných aplikací zpřístupňují kontaktní údaje uživatele, 33% aplikací mají přístup k poloze zařízení. Pokud máte iOS4 na svém iPhone, tak o zjišťování lokace budete informováni. Toto informování však neplatí pro přístup k vašim kontaktům. 23% zdarma stažitelných aplikací obsahuje kód třetích stran, čtvrtina testovaných iPhone aplikací obsahuje i další kód, který dává možnost přístupu k vaši obrázkové galerií, SMS a internetové historii. Názorné shrnutí zjištěných problémů můžete vidět obrázku výše. 

Obrovskou výhodu u iPodu touch vidím v absenci GPS a v možnosti neukládat si do zařízení žádné kontakty. Problémem je skutečnost, že iOS neupozorňuje uživatele co všechno nainstalovaná aplikace provádí. Konkurenční Symbian je na tom mnohem lépe.

Zdroj: Study finds 14% of free iPhone apps can snoop contacts (vyšlo na Apple Insider 29. července 2010).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright

Copyright © 2009—2011. Všechna práva vyhrazena. Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování a šíření materiálů zveřejněných na těchto stránkách.