neděle 10. května 2009

Nokia E51 versus SE W960

Už skoro rok jsem spokojeným uživatelem business telefonu Nokia E51. Psal jsem o něm několikrát, ať už zde, nebo na mém původním blogu a tak už jen krátce připomenu, některé jeho funkce.

Nokia E51 je telefon s mnoha kancelářskými funkcemi a umožní kromě práce s emaily i prohlížení a editaci běžných dokumentů (xls, doc, docx) nebo třeba surfování po internetu. Pokud Vám nebude kterákoli s funkcí Symbianu, kterým je telefonu vybaven vyhovovat, můžete jí během chvilky nahradit aplikací třetích stran. E51 je vybavena 3 pásmovým GSM modulem, zvládá všechny běžné datové přenosy (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA), Bluetooth, wi-fi, je vybavena kvalitní klávesnicí, 2 Mpix fotoaparátem a rám přístroje tvoří nerezová ocel. S telefonem jsem víceméně spokojený, vadí mi ale příliš malý displej. Úhlopříčka 2" je prostě málo, ať už pro prohlížení dokumentů, navigaci nebo třeba hraní her. Na druhou stranu díky QVGA rozlišení a menším rozměrům vyniká jemnost (počet obrazových bodů na jednotku plochy) displeje.

Právě kvůli malému displeji jsem chtěl před časem E51 prodat a nahradit jí například Nokií N81, která navíc umí i N-Gage hry. Žádná rozumná nabídka ale nepřišla, alespoň donedávna ne. Teď mě ale kontaktoval jeden zájemce s tím, že mi za E51 nabídne Sony Ericsson W960. Původně jsem chtěl za E51 pouze něco se Symbianem S60, ale UIQ také není k zahození. Navíc nabídne dotekový displej. Pojďme se tedy podívat na vlastnosti obou smartphonů podrobněji.

Ceny jsou samozřejmě aktuální k datu napsání článku. Zdrojem bylo zboží.cz. Pokud si tabulku pozorně prohlédneme, zjistíme, že oba přístroje mají své klady i zápory. Nokia má sotisfikovanější operační systém a výkonnější CPU, zato Sony Ericsson nabídne větší úhlopříčku displeje a lepší foťák. Dokumenty zvládají oba přístroje na výbornou, případné dokoupení QuickOffice nebo TomToma je již banální záležitostí. Z hlediska multimédií vede walkman, po stránce her lze očekávat větší podporu pro Nokii. Vzhled obou přístrojů je přísně konzervativní a s žádným z nich si ostudu neudělám. Změna je život a tak si nakonec W960 přeci jen pořídím. Pokud máte nějaké zajímavé tipy na aplikace apod. tak sem s nimi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright

Copyright © 2009—2011. Všechna práva vyhrazena. Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování a šíření materiálů zveřejněných na těchto stránkách.