sobota 15. května 2010

Proč si Opera Mini nerozumí s Facebookem?

Když jsem začal Facebook používat, přistupoval jsem k němu výhradně z PC nebo notebooku. Záhy jsem však zjistil, že nejde o příliš šťastné a komfortní řešení, počítač totiž používám výhradně k tvořivé práci, jako je publicistika či obchodování. Navíc sledováním novinek na FB ztrácím drahocenný čas, který lze určitě využít lépe. FB se tedy přestěhoval do mobilu a do iPodu touch. To by výborný krok, neboť jsem již neztrácel čas doma, ale mohl jsem FB používat naprosto kdekoli.

Postupem času jsem přistupoval na FB až z pěti různých zařízení a zde se objevily první problémy. FB klient občas napsal, že se přihlašuji z místa, které mu není dosud známé. Nezbýval, než se přihlásit přes počítač a přístup autorizovat. Po čase vyšla Opera Mini pro iPhone / iPod touch a já začal používat ji. Zde jsem ale narazil.



FB přihlášení zablokoval a můj účet byl mimo provoz až do doby, než jsem se dostal k PC. Prý pro moji bezpečnost. Po přihlášení ale následovalo překvapení.


FB se mi snažil namluvit, že se k mému účtu přihlásil někdo z Norska. To je hloupost, neboť používám bezpečné heslo a šifrované připojení. Skutečná příčina problému se skrývala ve funkci Opera Turbo, která je součástí mobilní Opery. Když přistupuji na nějakou stránku, tak ji Opera nejprve prožene svými servery v Norsku pro kompresi přenášeného objemu dat. Stránka, která by v Safari měla 700 kb tak má s Operou Mini 70 kb. A právě díky tomuto procesu si FB myslel, že se k mému účtu přihlašuje nějaký záškodník z Norska.

Řešením je nepoužívat Operu Mini (zvláštní je, že můj HTC telefon s ní nemá problém) a spolehnout se na oficiálního FB klienta z App Store. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright

Copyright © 2009—2011. Všechna práva vyhrazena. Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování a šíření materiálů zveřejněných na těchto stránkách.