Včera v pozdních večerních hodinách dorazil do App Store dlouho očekávaný titul Galaxy on Fire 2. Bylo by fér dodržet tradici a stejně jak před 18 měsíci u J2ME verze sepsat první dojmy. Tady jsou!
Narozdíl od java verze, která před více než rokem vyšla na odpovídajících 79 Kč, si u verze pro iPhone trochu připlatíme. Hra vyjde na ca 125 Kč (6,99$), což není zas tak velký rozdíl a myslím že vzhledem ke kvalitám titulu jde o přijatelnou nabídku.
Po spuštění hry věnujte pozornost položce Nastavení. Zde můžete kdykoli upravit hlasitost zvuků (ano, hra obsahuje dabing) a grafiky. Na iPodu touch 2nd gen "běží" hra bez nejmenších potíží, ale u slabších zařízení jako je první a druhý iPhone, pravděpodobně budete muset snížit úroveň detailů na minimum. Dále můžete v Nastavení zvolit způsob ovládání svého vesmírného korábu. Defaultně je vybráno dotykové, které můžete kdykoli změnit na ovládání pohybem (accelerometrem). Nyní již k samotné hře.
Hra je věrnou kopií java verze, takže nečekejte žádnou změnu v herním příběhu. Vše je "pouze" převedeno do velmi líbivého "kabátku" a nově přibil dabing. Grafická stránky je nesrovnatelná s původní verzí hry. U velkých titulů se říká, že je vývojář může zkazit přílišnými hardwarovými nároky anebo mizerným ovládáním. Na iPodu touch hra běží skutečně plynule, ale jak je na tom ovládání? Zatím jsem hrál pouze s dotykovým, kdy loď ovládám virtuálním joystickem na displeji a musím říct, že chvíli trvá, než se do toho jeden "dostane". Větší problém je těžba surovin. I u těch "nejjednodušších" asteroidů třídy D se mi doposud povedlo úspěšně vytěžit pouze každý desátý. Naštěstí hra nabízí mnoho jiných způsobů jak vydělat kredity.
Ve hře je vše "zdokumentováno" a na nápovědu narazíte kdykoli to bude potřeba. V mnohých situacích je v rohu obrazovky otazník, kde najdete popis konkrétního problému.
Grafické efekty jsou vesměs povedené, jen mě zpočátku zarazily kouřové stopy za poškozenými loďmi. Ty ve vesmíru s jeho fyzikálními zákony nemají co dělat. Nezbylo mi, než si je vysvětlit, jako stopu unikajícího plynu z poškozeného pláště plavidla.
Takže na co čekáte? Celý vesmír je na dosah ruky... :)
Související:
Pár postřehů, když ve vesmíru může vybuchnout loď protože palivo a kyslík tak může vzniknout i kouř jinak vesmír je plný mlhovin, prachů, plynů apod. takže tak jak je fyzikální model nastaven tak je to podle mě v pořádku a pokud poškozené lodi hoří elektronika jejíž hoření živí kyslík v lodi je možné aby se kouřilo. Dále k těžení doporučím autorovi v případě že již nezvládá dále těžit jeden asteroid a dochází mu "život" těžení tak stačí klepnout na tlačítko střelby a těžba se přeruší ale neztratí se již natěžená ruda. Taky sem ze začátku řešil dilema proč to těžení vůbec nejde.
OdpovědětVymazatTak tohle by byl jeden z mála důvodů proč opustit windows mobile a jít do Iphone, nebo Ipod :-). Klasika je prostě klasika :-)
OdpovědětVymazat