pátek 6. března 2009

Galaxy on Fire II - první dojmy

V pondělí konečně vyšla očekávaná hra od FISHLABS GoF II. Neváhal jsem a hru jsem si zdarma z webu FISHLABS stáhl. Již dříve jsem hrával první díl anebo blízkého příbuzného GoF - Deep: Submarine Odyssey, tak jsem byl na novinku řádně zvědavý. V tomto článku popíšu jak jsem hru stáhl, aktivoval a koupil. Také se podělím o několik screenů z Nokie E51 a o mé dojmy ze hry. Zatím mám nahrány 3 hodiny (od pondělka večer) protože nemám moc času na "zábavu", ale i to jistě stačí pro základní informace pro případné zájemce o koupi hry.

Bylo známo, že stáhnout si GoF II můžeme zdarma, po určité době hraní je ale potřebná aktivace. V mám případě se dotaz na aktivaci hry objevil cca po hodině hraní. Samotná aktivace probíhá tak, že hra odešle SMS zprávu na FISHLABS server a obratem Vám přijde SMS s unikátním aktivačním kódem. Ten zadáte ve hře a můžete vesele pokračovat v hraní. Tedy ne moc vesele - hrát můžete jen ve 2 solárních systémech, ostatních 20 se zpřístupní po koupi hry. Já jsem si GoF II aktivoval v úterý, ale FISHLABS měli závažný problém s SMS serverem, celkem jsem tedy musel odeslat 4 SMS na číslo s německou předvolbou. Nakonec se ale s pomocí na FISHLABS fóru vše povedlo a asi po 15 minutách mi přišel aktivační kód.

Následně mě jedna z příběhových misí zavedla mimo 2 přístupné solární systémy a tak jsem byl nucen hru koupit ;-) Pro to je nutné mít účet na webu FISHLABS a na něm 100.000 kreditů. Já jsem si je dobyl pomocí premium SMS v ceně 79 Kč, což je více než výborné v porovnání s tím co GoF II nabízí. V rozhraní hry jen vyplníte své přihlašovací údaje a zvolíte "Buy Game". Z účtu se Vám odečte 100.000 a zpřístupní se Vám kompletní hra.

Zatím to zní moc hezky, ale přeci jen jsem na jeden problém narazil. Mám verzi 1.0 a pokaždé když hru spustím a zvolím "Load game", musí se hra připojit i internetu a synchronizovat highscore. O tom řeč nikde nebyla a celkem mě to otravuje. Při připojení se stáhne/odešle celkem 20 kb. Mě stojí 100 kb 6 Kč a proto jsem se vrátil k Deep ;-)

Nyní již k samotné hře: Hned na začátku mě překvapila grafická stránka hry. Textury jsou příjemně jemné a vesmírné stanice i plavidla jsou velmi detailně vykreslena. Přitom hra po instalaci zabírá jen něco málo přes 1500 kb. Výborná není jen grafika, ale i množství vesmírných plavidel a doplňků k nim. Ze začátku pro mě bylo velkým oříškem uživatelské prostředí. Byl jsem zvyklý na Deep, ale v GoF II je vše předěláno. Například v hangáru neobchodujete jen s vybavením lodi, ale i se surovinami a podobně.

Funkce zobrazení highscore online je vynikající nápad. V úterý tabulka obsahovala asi 65 hráčů (nyní 193) a já byl 35. Také by bylo fér upozornit na velké množství textů - hlavně u příběhové linie. Ze začátku jsem si skoro připadal jako v nějaké adventuře, tolik složité angličtiny bylo moc i na mě. Postupně si ale zvyknete, textů ubude a vystačíte si se základní znalostí angličtiny. Další varování se týká hratelnosti. Pokud GoF II jednou spustíte, na zbytek dne si raději nic neplánujte. Hra Vás úplně pohltí a pokud se vyrovnáte se začátečními problémy s uživatelským prostředím, máte před sebou velmi kvalitní AAA titul.

Thynome Station - ze začátku hry zde budete velmi často
Mezi solárními systémy lze cestovat jen pomocí "Jump Gate", ale k pohybu mezi jednotlivými planetami solárního systému Vám stačí hyper-pohonVe vesmírných "odpočívadlech" se setkáváte s různými osobnostmi. Můžete si s nimi promluvit, obchodovat s nebo pro ně plnit úkoly.

Pro usnadnění orientace jsou hvězdy rozlišené různými barvami. Od skutečného vesmíru se moc neliší.
Novinkou je také systém primárních a sekundárních zbraní. Ve hře budete moci dokonce vlastnit obří nákladní loď, která nemá zbraně žádné (ale je možno k ní dokoupit obranné věže) nebo bojový křižník.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright

Copyright © 2009—2011. Všechna práva vyhrazena. Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování a šíření materiálů zveřejněných na těchto stránkách.