čtvrtek 19. března 2009

Co mi vadí na WM?

Windows Mobile je bezesporu jedna z nejlepších voleb při výběru mobilního telefonu. V některých vlastnostech vysoce převyšuje Symbian, v jiných je ale spíše průměrný. Pojďme se nyní společně podívat na ty méně povedené stránky WM, inspirací bude HTC Wizard s WM 6.1.

Můj první dojem po flashnutí WM 6.1 byl velmi pozitivní. Wizard se s novou ROM výrazně zrychlil a třeba spouštění přístroje trvalo poloviční dobu než dříve. Poté jsem si nainstaloval několik prográmků a aplikací a i to se na rychlosti systému projevilo. Nyní je Wizard dost pomalý i přesto že používám dynamické přetaktování procesoru.

Nejvíce mi chybí absence tlačítka, po jehož stisku by se objevil seznam spuštěných úloh. Něco podobného funguje na konkurenčním Symbianu přímo skvěle. Do WM si ale musíte doinstalovat aplikaci třetí strany, např. Battery Status.

Kalendář mi připadá docela použitelný, hlavně při měsíčním pohledu. Přesto není dokonalý, proto jsem vyzkoušel trial verzi Touch Calendar od SBSH. Ten umožňuje ovládání prsty, ale to mě zatím nechytlo. Hlavně je mnohem přehlednější a uživatelsky přívětivější - nabízí bohaté možnosti editace. Na Wizardovi je ale neúměrně pomalý, proto se po expiraci trial licence vrátím k defaultnímu kalendáři.

Kontakty jsou na tom o něco hůře, defaultní zobrazení ve WM mi nevyhovuje téměř vůbec, a tak jsem sáhl po Resco Contact Manager. To je profesionální řešení od známé firmy, která ve světě WM hodně znamená. Zobrazení a správa kontaktů je nyní o poznání příjemnější, RCM navíc doplní obrazovku Dnes o vynikající plug-in, který sdružuje čas, datum, budíky, zmeškané události a správu bezdrátových modulů. Celé to vypadá moc hezky, ale na Wizarda taktéž moc náročné. Možná jsem si měl přeci jen pořídit HTC Kaiser.

Neúnosně pomalé je přesouvání souborů z vnitřní paměti na paměťovou kartu. V obráceném směru to rovněž není žádný zázrak, ale mám takový pocit, že s Total Commanderem je "Cut" & "Paste" o poznání rychlejší. Také zamrzí, že WMP nepodporuje kodeky pro xvid a přehrává obecně méně formátů než jeho "velký bráška" na PC.

Hodnotit Windows Mobile nikdy nelze objektivně, vždy se totiž váže na nějaký hw. Například WM 6.1 na Kaiserovi a WM 6.1 na Wizardovi jsou 2 odlišné záležitosti. Po dvou týdnech používání nejsem moc spokojený s tím, co Wizard nabízí. Poohlédnu se po nějakém lepším hw, například HTC Kaiser nebo něco podobného, ale nutně upgradovat nemusím. Stačí z Wizarda odstranit všechny doinstalované programy a bude zase o kus rychlejší. Sice jen se základním průzkumníkem, správou kontaktů a kalendářem, mini hodinami na obrazovce Dnes a "hrozným" prohlížečem IE 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright

Copyright © 2009—2011. Všechna práva vyhrazena. Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování a šíření materiálů zveřejněných na těchto stránkách.